van Sydney naar Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Jan Brandenburg - WaarBenJij.nu van Sydney naar Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Jan Brandenburg - WaarBenJij.nu

van Sydney naar Cairns

Blijf op de hoogte en volg Jan

19 Januari 2015 | Australië, Cairns

Nu effe alleen foto's. Alleen plaatjes, zonder praatjes. Zeggen al genoeg.

Nu kunnen er ook nog weer wat woordjes aan toe worden gevoegd. Had de vorige keer weinig zin om deze tie te voegen. Nu heb ik er weer zin in. Het regent hier zo waar. Niet zo een beetje weinig ook. Het komt met bakken uit de lucht. Voor de komende dagen wordt meer dan 400 mm regen voorspeld. Dat is zeker 40 centimeter. De wegen zullen dan onderlopen. Ook die naar cairns en daar moet ik over heen. Kans is groot dat ik ergens stuck raak. Heb effe geen Nederlands woord paraat. Dat gebeurt me trouwens meer. Denk ook regelmatig in het Engels. Als dat maar weer goed komt. Ik was vanmiddag in een informatiecentrum en het dametje ging helemaal los over de gevaren van al dat water. Ik moest zeker niet doorrijden met al dat water. Ik dacht als nuchtere Nederlander "ach dat zal allemaal wel mee vallen, we rijden gewoon door". Welnu ik hou met het ergste rekening. Onbrandenburgs. Al die rampen van die dame hebben toch wel impact. Locale kennis nooit negeren!

Door al die regen ben ik naar binnen gevlucht. Dat betekent dat ik nu in een winkelcentrum zit. Daar hebben ze Free internet en overal stekkertjes voor power. Nederland loopt wat dit betreft flink achter op de aussies. Die zijn al veel meer geautomeerd. Is dit wel Nederlands? Zo kan ik bij een lekker bakkie koffie mijn email en mijn blog bijwerken. Zeer nuttig op een regenachtige dag. Verder de Volkskrant gedownload. Ik ben vrij goed op de hoogte wat er in Nederland en in de wereld gebeurd. Heel anders dan 6 jaar geleden toen ik bij terugkomst bemerkte dat de wereld in diepe crisis was. Ik heb toen de crisis van 2008 helemaal gemist. Scheelde ook weer een boel Zorgen, kan ik je vertellen. Want op termijn komt alles weer goed.

Mijn koffie is op en ik ga er mee stoppen. Ook gaan ze hier opruimen. Moest zojuist al met de beentjes omhoog voor de stofzuiger. Ze zien daar de lol wel van in. Zo'n rare hollander, die een beetje gek doet. Met een grapje en een grolletje kom je veel beter en gemakkelijker de wereld en het leven door. Is mijn motto en dat is heel vaak uitgekomen.

Wel gooi ik nog een paar fotootjes op het net. Ook weer hele mooie. Ik ga hier zo nog een Indiaas maaltje scoren en een biertje. Dus alles is ok. Geniet van de foto's.

Nou niets van dat alles. Was de volgende dag vroeg op pad gegaan, want ik wilde het zelf wel meemaken met dat water. Zelfs geen druppel water zien vallen. Was natuurlijk wel een beetje teleurgesteld. Moest nog wel effe denken aan fietsmaatje Erik. Die van externe veiligheid en het hoge water. Die kan ook altij zo lekker worst casen. Zou ik hier een ver familielid van hem hebben getroffen. En dan die klote krant die nieuws brengt dat niet deugt. Foei! Zo, heb ik weer lekker Hollands zitten opwinden. Dat heeft helemaal geen zin, want de situatie blijft zoals ie is. So calm down and take iT easy.

War doe je dan verder op zo een dag. Het gevaar opzoeken natuurlijk. Op zoek naar haaien en krokodillen. Die zijn er zat. Zie de foto' s, maar die lieten het ook afweten. Geen een gezien. Dus maar mijn eerste selfie geprobeerd. Ben benieuwd hoe die wordt gewaardeerd. Heb de laatste dagen op een kleine camping vlak bij mckay gestaan. De beheerder was van Hollandse komaf. Hele verhalen over zijn familie hiervan in Nederland. Was vorig jaar nog in Nederland, maar was blij om hier weer in zijn relaxte omgeving terug te zijn. Trommelde wel alle gasten op met een Hollandse achtergrond. Werd dus een wedstrijdje Hollands vloeken. Dat ging ze nog het beste af. Verder maakten ze niets van van dat Nederlands. Ga nu verder naar het noorden richting cairns. Maar eerst nog effecten boodschappen dien op zondagochtend om 9 uur in de morgen. De winkels zijn gewoon open. En er zijn nog klanten ook. Wel bijzonder. Adios.

  • 22 Januari 2015 - 21:55

    Jaco:

    Ha die Janos, jij en Lucy schieten lekker op zeg. Ik zie Goat island op je blog staan dus je bent al bij de mooie witte stranden van Witsunday!? Daar moet je wel even genieten hoor! Onze wereldreiziger Martine is net terug uit Bali en herkent heel veel plekjes van de foto's op je blog. Leuk hoor. Verder gaat het toch wel goed met je? Als je fotomodellen met rugzak onder een boom aanziet voor hele grote parasieten moeten we ons pas echt zorgen gaan maken:). Over crisis hoef je je overigens geen zorgen te maken, je hebt nu tenslotte een rekening bij een echte bank, haha. Op weer online zag ik dat je weer droog weer tegemoet gaat dus ook dat komt goed. Janos, veel grappen en grollen gewenst en goeie reis verder.

  • 22 Januari 2015 - 23:29

    De Jasnas Klup Met George Als Standin:

    Carel dacht dat je nu al weer in New Castle Engeland op bezoek bij de Queen... Dat heb je snel gedaan. Ben je met Lucy en al meegesleurd in de modderstroom, of heb je het droog kunnen houden. De overstromingen in Austtralie Queensland waren ook hier op het journaal die Ausies weten niks van dijken, misschien kun je hun daar nog iets leren hoe we dat in Holland doen.

    Bij Carel dit keer genast en gejast met George...als standin. Op z'n Carels heerlijk gegeten, maar we missen jouw klasse bij het jasse hoor.

    Veel plezier en houd de moed erin... na regen komt zonneschijn. Oja... stand was 1-1. En George lag al om half 11 met de kop op tafel.

  • 26 Januari 2015 - 22:17

    Ferd En Ursi:

    Hoi jan,
    Alles gaat goed met je zo te lezen. Ben naar de vakantiebeurs geweest maar het was kleiner dan vorig jaar en was daar snel weer weg. De laagbouw van rij state ligt goed in puin en binnen een paar weken kunnen zeaan de sloop van de hoogbouw beginnen. Zal voor jou wel vreemd zijn als je terug bent in mei. We gaan 8 april weer naar Curaçao . Lekker vooruitzicht om daat te vertoeven. Groetejs en hou alles gezond

    Ferd

  • 28 Januari 2015 - 16:18

    Thea En Charlotte:

    Hallo Jan,
    Zo te lezen gaat het met jou wel goed, de selfie moet je nog even oefenen.
    Nat is het hier ook op het moment dat ik dit schrijf en donker al, 16.15 in de middag.
    Er wordt voor morgen 29 januari weer sneeuw verwacht, heb jij geen lekker geen last van.
    We missen je wel hoor. Geniet nog lekker daar en groetjes van de meisjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Jan

Gezellige nieuwsgierige vent die graag af en toe de weide wereld in trekt. De derde lange trip alweer. Na Midden America en Cuba (3 maanden in 2001) en een world-trip van 8 maanden in 2008/2009 staat nu een reis van 5 maanden naar Australie en ZO-Azie op de rol. Het wordt weer eens tijd voor een verblijf buiten Nederland. Leven bij de dag in plaats van het gerelde leven in Nederland. Motto: doe eens gek!

Actief sinds 19 Dec. 2014
Verslag gelezen: 365
Totaal aantal bezoekers 19507

Voorgaande reizen:

24 Januari 2017 - 24 Mei 2017

Rondje Zuid-Oost Azie

21 December 2014 - 29 Mei 2015

Australie en ZO-Azie

Landen bezocht: