Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jan Brandenburg - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jan Brandenburg - WaarBenJij.nu

Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Jan

28 Januari 2017 | Thailand, Bangkok

Het is weer zover. Het reisvirus heeft weer toegeslagen.Dit keer ga ik als zelfstandige en niet meer als loonslaaf. Ik heb namelijk ontslag genomen bij de provincie om de laatste vijf werkzame jaren als zzper door het leven te gaan. ideeen genoeg, maar eerst als beloning vier maanden on tour. Dit keer weer ZO Azie omdat ik de vorige tour niet voltooid heb. Dus naar Burma, Laos en Cambodia. Als ik tijd over heb dan ga ik nog een mooie trip verzinnen. Dat gaat helemaall goed komen. Eind mei ben ik weer terug.

Algelopen dinsdag ben ik van Schiphol vertrokken. Het voelde meteen goed met al die verschillende nationaliteiten om me heen. Binnen 10 minutes had ik al 10 verschillende talen gehoord. Ik had wat gelukt doordat Lufthansa mij een vroegere vlucht aan bood. Had ik mooi wat meer tijd in Frankfurt. De grote kist naar Bangkok stond al klaar en in 10 uurtjes waren we op de plaats van bestemming. De service aan boord was duits, punctlig und grundlig. ( Is dat wel correct duits?)

In Bangkok direct naar het vertrouwde adresje, Orchid villa. Ik Ben er inmiddels achter dat vele bekenden daar aanlanden, Marijke, willemein en ook broer Harry is er vorig jaar geweest. Het adresje is niet veranderd, maar het buurtje wel. Veel drukker. Het oude rustige deel van het straatje heeft nu veel meer hotelletjes, eettentjes en winkeltjes. Het oude deel is veel drukker. Ik heb mijn favoriete plekje maar een halve straat opgeschoven. Een indiase tent met lekkere stoelen, lekker eten en goed internet. Daar kan ik dan lekker wat de wereld in appen. Krijg vaak direct reactie. Interactiever gaat niet, zou ik zeggen. En dat op mijn leeftijd. Dus nooit te oud om te leren.

Wat opviel dat het baasje van een restaurantje waar ik veel kwam, flink had uitgebreid. Hij had nu vier tentjes in de straat, twee restaurantjes, een coctailbar en een massagesalon. Flink groter dus. Hij zat in zijn blote bast pontificaal aan een groot bureau in het middelpunt van zijn imperium. Ik heb hem daar alleen maar geld zien tellen. Het gaat dus goed met zijn business. Dat Kon je ook afzien aan zijn auto, de grootste Toyota die maar moeizaam door de smalle straatjes kwam. Hij had wat voor over om te pronken met zijn nieuwe rijkdom.

De eerste week ben ik druk geweest met regelzaken, zoals het visum voor Burma, een ticket van Bangkok naar Yangon en zo. Was nog niet zo gemakkelijk. Iedereen wil er wat aan verdienen en ik moest de spullen op tijd hebben. Allemaal gelukt (hoop ik omdat het visum pas volgende week wordt geleverd). Verder heb ik veel tijd door de stad geslenterd. Bekende plekjes bezocht zoals China Town en met de busboot gevaren. Het is hier verder goed toeven bij een graadje of dertig en zonnig weer. Al met al was het een drukke week en ik heb maar een weekje aan zee geboekt. Ik ga morgen met de trein naar het zuiden.

  • 29 Januari 2017 - 12:15

    Jaco:

    Ken je die zzp-er in Bangkok die vaak direct reactie krijgt? Goeie start van je nieuwe tour Jan! Straks lekker een weekje aan zee, dat doe je goed. Veel plezier en maak er een mooie tour van Jan. We blijven je graag volgen. Groet, Jaco

  • 29 Januari 2017 - 18:02

    Daniel:

    Hoi Jan, Daniël hier. Wat een leuk stukje! En die baas die pontificaal temidden van zijn imperium zat, hahaha wat vertel je dat mooi! Altijd fijn, goede service aan boord van je vliegtuig, beter dan die lui van Transavia waar je niks te eten of te drinken aangeboden krijgt. Ik vloog met mijn moeder namelijk met Transavia naar Mallorca, het predicaat 'Gründlich' had Transavia niet gekregen van mij.
    Wat voor seizoen is het daar nu? Kun je een foto sturen van een mooie plant die je tegenkomt, vind ik leuk namelijk!
    Groetjes Daniel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Rondje Zuid-Oost Azie

Weer tijd voor een verre en Lange reis.

Recente Reisverslagen:

13 Februari 2017

Inlay Lake

08 Februari 2017

Yangon

02 Februari 2017

Ban krut

28 Januari 2017

Bangkok
Jan

Gezellige nieuwsgierige vent die graag af en toe de weide wereld in trekt. De derde lange trip alweer. Na Midden America en Cuba (3 maanden in 2001) en een world-trip van 8 maanden in 2008/2009 staat nu een reis van 5 maanden naar Australie en ZO-Azie op de rol. Het wordt weer eens tijd voor een verblijf buiten Nederland. Leven bij de dag in plaats van het gerelde leven in Nederland. Motto: doe eens gek!

Actief sinds 19 Dec. 2014
Verslag gelezen: 408
Totaal aantal bezoekers 19505

Voorgaande reizen:

24 Januari 2017 - 24 Mei 2017

Rondje Zuid-Oost Azie

21 December 2014 - 29 Mei 2015

Australie en ZO-Azie

Landen bezocht: