ode aan de Cambodjaanse meisjes - Reisverslag uit Phumĭ Ta Phŭl, Cambodja van Jan Brandenburg - WaarBenJij.nu ode aan de Cambodjaanse meisjes - Reisverslag uit Phumĭ Ta Phŭl, Cambodja van Jan Brandenburg - WaarBenJij.nu

ode aan de Cambodjaanse meisjes

Blijf op de hoogte en volg Jan

19 April 2015 | Cambodja, Phumĭ Ta Phŭl

Met Newyear zaten ook hier de mannen veelal de hele dag bier te drinken, te kaarten en een beetje rond te hangen. Het is ook overal in de wereld hetzelfde. Ondertussen werkten de vrouwen stug door. Dit heeft mij geïnspireerd om een fotoserie over de Cambodjaanse meisjes te maken. Ik gaf mezelf de opdracht om drie dagen lang alleen maar meisjes te fotograferen. Ik moet zeggen dat viel nog niet mee. Allereerst moeten zich wel de situaties voordoen om een mooie foto te maken. En technisch gezien moet het dan ook nog lukken om die mooie foto te maken. Vervolgens moeten de meisjes het ook nog willen. In de regel is dit hier geen probleem. Vooral meisjes werken graag mee. Maar af en toe moet ik toch mijn charmes in de strijd gooien. Tot slot moet er ook nog een betekenisvolle titel aan de foto worden gegeven. En dat allemaal in samenhang. Ga er maar voorstaan. Het is hard werken geweest. Maar het is gelukt. Ik heb het project in vier dagen afgerond. Ik heb de serie de naam "ode aan de Cambodjaanse meisjes" genoemd. Zie hier het resultaat. Veel kijkplezier.

Het was leuk om dit project te doen. Het moeilijkste waren nog wel de rijdende scootermeisjes. Ze waren me steeds te snel al. Ja, nu hoor ik al een aantal van jullie zeggen "jij was te langzaam". Klopt ook. Toch is het moeilijk om rijdende meisjes te fotograferen. Maar dat zien jullie wel in de serie.

Je krijgt wel een tik van zo'n project. Ik loop nu de hele dag dag mooie meisjessituaties en mooie meisjes te spotten. Daar kun je hier heel druk mee zijn. Er valt zoveel te genieten. Ik heb vandaag nog vier foto's toegevoegd aan de serie. De serie bestaat nu uit 40 foto's. Hier blijft het bij. Zojuist zat ik op een terras met een koud biertje en kwam ik op het idee om een PRIJSVRAAG te verbinden aan deze fotoserie. Hiervoor gelden de volgende spelregels. Jullie geven in een reactie op deze pagina aan welke foto je het mooiste of het beste vindt. Je reageert dan met de naam van de foto. Dat kun je dan doen tot 1 juni as. Onder de degenen die op de winnende foto hebben gestemd, ga ik een prijs verloten. De PRIJS bestaat uit een ingelijste versie van de winnende foto. Dus pak deze kans, klim in de computer en reageer. De prijs is zeker de moeite waard. Ik ben zeer benieuwd hoeveel respons er komt. Succes met jullie keuze.

Ik kan nog heel wat vertellen over het Newyear dat ik hier heb mee gemaakt. Maar daar heb ik nu geen zin in. Dit is mijn laatste avond hier en ik ga zo eten in mijn vaste restaurantje. Dan ga ik ook afscheid nemen van mij pupil. Morgen ga ik met de bus naar Bangkok. Vertrek om 8 uur en aankomst om 5 uur in de middag. Dat wordt dus lekker een dagje bussen. In Bangkok ga ik een plannetje maken voor de laatste 4 weken. Tot in Bangkok.

  • 24 April 2015 - 09:07

    Femke:

    Wat een leuke reeks foto's Jan haha!! Ik vind de foto: scootermeisjes het beste, omdat ze ook echt ervoor poseren en het peace-teken doen. Heel veel plezier nog!

  • 29 April 2015 - 17:07

    Willie:

    Ik kies voor het Groentemeisje.Geeft weer hoe de sfeer in Z.O.Azie vaak is. Geeft aan dat het gros van de meisjes ganse dagen moeten bikkelen voor een grijpstuiver. Groet Willie

  • 29 April 2015 - 17:14

    Paula:

    Hoi Jan, ik kies voor foto nr. 4 verliefdehangmatmeisje. Overal in Z.O. Azie zie je jonge- en oude mensen daar waar zij staan en/of zitten slapen. Even een tukje doen en ze kunnen er weer tegenaan.
    Groetjes Paula

  • 03 Mei 2015 - 11:26

    Ferd :

    Beste jan. We zijn net terug van een maand je Curaçao. Dus weer wennen aan het Nederlandse dagelijks leven. De wifi op ons resort was niet denderend en heb ik hier de rest van jouw avonturen gelezen. Ik vind de foto,s die je maakt heel erg mooi. Daarom maak ik geen keuze. Heb toe net jouw laatste verslag gelezen. Goed dat je eerder naar huis komt en weer aan de slag wil we zien je wel weer verschijnen. Geniet nog van de laatste dagen. P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Phumĭ Ta Phŭl

Jan

Gezellige nieuwsgierige vent die graag af en toe de weide wereld in trekt. De derde lange trip alweer. Na Midden America en Cuba (3 maanden in 2001) en een world-trip van 8 maanden in 2008/2009 staat nu een reis van 5 maanden naar Australie en ZO-Azie op de rol. Het wordt weer eens tijd voor een verblijf buiten Nederland. Leven bij de dag in plaats van het gerelde leven in Nederland. Motto: doe eens gek!

Actief sinds 19 Dec. 2014
Verslag gelezen: 420
Totaal aantal bezoekers 19834

Voorgaande reizen:

24 Januari 2017 - 24 Mei 2017

Rondje Zuid-Oost Azie

21 December 2014 - 29 Mei 2015

Australie en ZO-Azie

Landen bezocht: