Via Melbourne terug naar Sydney - Reisverslag uit Kiama, Australië van Jan Brandenburg - WaarBenJij.nu Via Melbourne terug naar Sydney - Reisverslag uit Kiama, Australië van Jan Brandenburg - WaarBenJij.nu

Via Melbourne terug naar Sydney

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

12 Januari 2015 | Australië, Kiama

Ben weer aan de oostkust. Weer lekker warm. De laatste dagen waren nat en koud. Ik had last van een koufrontje. Kwam van de zuidpool. Ben wat sneller richting warmte gereden dan aanvankelijk gepland. Heb net gelunched met een hamburgertje. Zo'n onbehouwen gigantisch Australisch exemplaar. Gelukkig hebben ze hier ook Free WiFi. Kan ik effe min. Blog bijwerken.

Ik doe nu eerst effe wat fot's om te genieten. Het verslag komt later, want de batterij raakt op.

Eindelijk een internetcafe gevonden. In een klein en duister zaakje. kopje koffie zit bij de prijs in. Een long black zoals hier heet. Nu effe bijtrekken, want ik loop wat achter en wil jullie niets onthouden. Anders heb ik een teleurgerstelde Jaco bij terugkomst. Dat merk ik dan weer op de golfbaan.

Om te beginnen. Tot Adelaide heb ik 7 kangaroos gezien, een levende en 7 doden. De levende in een natuurpark waar ik heb overnacht. Kwam heel dichtbij, prachtig.De doden lagen langs de weg. Blijkbaar kunnen ze niet zo hoog springen. een idee? Vanochtend heb ik een minivaraan gezien, die langs mijn auto liep. Ook weer in een natuurpark. Prachtig beest. Gisteren op weg naar de free campsite kwam ik al een kronkelende slag op de weg tegen. Ik ben daar maar overheen gereden. Zag er erg smerig uit. Denacht heb ik door gebracht bij een heel mooi strandje. Natuurlijk ook weer gekookt. Het bewijs volgt.

De ben de laatste week in een sneltreinvaart van Adelaide via Melbourne oostwaarts gewgaan.Zoals gezegd had ik last van een koufrontje. De temperatuur was maximaal 20 graden met veel wind en nogal wat regen. Niks voor mij, dus de vaart er maar in. Ik heb onderwijl nog wel het een en ander gezien. Zo heb ik de Great Ocean Road tussen Adelaide en Melbourne gereden. Fantasitisch met al de limestone pielekes in het water. Ik kan niet op de goede naam komen, dus maar effe zo. Hoogtepunt de 12 apostels. Die staan ook op een van de foto's. Verder heb in Melbourne nog wel aan gedaan. Ben daar in het museum geweest. Mooie tentoonstelling over het onstaan van de stad. Is pas 200 jaar oud en onstaan uit de goudkoorts. Daar kwam veel volk op af en die zijn daar maar blijven hangen. Verder wasd er een tentoonstelling over de aboridginals(abo's). Spel ik dat goed zo. Ze hebben hier nog erg veel last van een onverwerkt verleden. Wat hebben die blanken de abo's belazerd en gediscirineerd. Er zijn in de 20ste eeuw zewlfs meer dan 10 wetten aangenomen om de rechten van de abo's te herstellen. Niets van terecht gekomen. Niet netjes allemaal. Dat komt ook nooit meer goed. De kaarten zijn geschud en die paar die er nog zijn, worden in de watten gelegd. Helemaal goedkomen doet het nooit meer. Laatste hierover: hier is in het verleden hetzeldfe gebeurd als in Afrika en Amerika. De blanken komen langs en denken met wat spiegeltjes en kralen al het land te kunnen inpikken. Dit dan met "witte contracten". Dat terwijl de oorspronellijke bevolking deze contractvorm helemaal niet kent en een heel andere betekenis geeft aan het landeigendom. Van de zomer ook nog in Zambia gezien.

Na melbopurne ben ik langs de kust richting Sydney gerden Dat is zo'n 1000 kilometer. Svhttterende landschappen gezien. Mooie kusten en mooie natuur. Ik heb veel in de natuurparken overnacht. Wat maken die krekels en vogels een herrie. 's nachts hoor je dan allerlei geluiden en daar lig je dan in je autootje. Je moet niet bang aangelegd zijn. Overigens mijn autootje doet het prima. Jucy Lucy had overigens wel 4 gloednieuwe banden.Ze rijdt gestaag door. Allen heuvelop heb ik wel een probleem. De snelheid gaat terug naar ca.40 km per uur en dat met die ongeduldige aussies achter je. Ik laat ze maasr toeteren, steek af en toe mijn middelvinger op. Ze moeten maar effe wachten tot de volgende dubbele inhaal strook.40 ato's is het grootsteaantal dat ik achter me heb gehad. Kijken of ik dit record nog kan breken.

Zo het uur zit erop,Ik hen het eigenlijk okk wel weer gehad. Dit begint weer verrekte veel op werken te lijken. Tot mijn volgende blog.

  • 12 Januari 2015 - 13:24

    Leontien Bodt:

    Hi Jan,
    bedankt dat je me geïnformeerd hebt over je reis! Ik wens je ontzettend veel plezier.
    Pas goed op jezelf en geniet!! Ik zie je graag weer als je terug bent.
    Hartelijke groeten,
    Leontien

  • 13 Januari 2015 - 21:15

    Jaco:

    Ha die Janos

  • 13 Januari 2015 - 21:26

    Jaco:

    Ha die Janos. Goed bezig hoor! Prachtige foto's en verhalen van al je belevenissen. Ondertussen breng je ons ook nog wat cultuur bij. helemoal goed! Samen met Lucy rij je overal (over)heen. Misschien is het trouwens handig om terug te schakelen als je heuvelop en rijdend in z'n 4 weer 140 auto's achter je hebt(?). Lucy kan dat wel hebben; die heeft portie zat. Goeie reis en veel plezier gewenst en benieuwd naar weer nieuwe verhalen. Groet, Jaco

  • 14 Januari 2015 - 14:05

    Ferd En Ursi:

    Hoi Jan,
    Ziet er geweldig uit wat je doet. Houden zo...... Ga vrijdag naar de vakantiebeurs en zal aan je denken. Hier is het op dit moment snoeikoud. heb je mooi mis gelopen. Blijf bloggen groetjes Ferd

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Kiama

Jan

Gezellige nieuwsgierige vent die graag af en toe de weide wereld in trekt. De derde lange trip alweer. Na Midden America en Cuba (3 maanden in 2001) en een world-trip van 8 maanden in 2008/2009 staat nu een reis van 5 maanden naar Australie en ZO-Azie op de rol. Het wordt weer eens tijd voor een verblijf buiten Nederland. Leven bij de dag in plaats van het gerelde leven in Nederland. Motto: doe eens gek!

Actief sinds 19 Dec. 2014
Verslag gelezen: 334
Totaal aantal bezoekers 19579

Voorgaande reizen:

24 Januari 2017 - 24 Mei 2017

Rondje Zuid-Oost Azie

21 December 2014 - 29 Mei 2015

Australie en ZO-Azie

Landen bezocht: